‘Ben Yazar Suat Derviş’im” sergisi devam ediyor

Eylül 6, 2022

‘Ben Yazar Suat Derviş’im” sergisi devam ediyor

İthaki Yayınları’nın desteği ve Sanat Kritik’in ev sahipliğinde gerçekleşen “Ben Yazar Suat Dervişi’im” sergisi ziyaretçileri bekliyor. Sergi 1-30 Eylül tarihleri arasında devam edecek.

“Ben Yazar Suat Derviş’im”, usta yazarın hayat hikâyesinden yola çıkarak yaşamı boyunca kaleme aldığı bütün üretimleri konu alıyor. Sergi, birçok farklı türde kalem oynatmış, edebiyat tarihlerinin başardıklarıyla anması gereken bir yazar olarak dili, eserleri ve seçtiği farklı konularla -eğer izleyicinin daha önce karşılaşma şansı olmadıysa- yazar Suat Derviş ile tanıştırmayı hedefliyor.
Suat Derviş’in izinde, Serdar Soydan tarafından yıllardır süregiden araştırmalara dayanarak Seval Şahin’in desteğiyle hazırlanan serginin küratörlüğünü Eda Yiğit üstleniyor. İthaki Yayınları’nın uzun bir süredir Suat Derviş’i merkezine alarak sürdürdüğü çalışma ve kitapları yeniden yayınlama sürecine paralel olarak geliştirilen sergide Derviş’in güncel biyografisi, yazarlık serüveni, dönemin gazetelerinden seçilmiş çeşitli röportaj serileri, çevirileri, roman tefrikaları,
öykü ve romanlarının bir araya getirilmiş güncel bir listesi de yer alıyor.


“Ben Yazar Suat Derviş’im” sergisi kapsamında sanatçılar tarafından Suat Derviş ekseninde geliştirilen yeni yapıtlar da dikkat çekiyor. Emin Çelik, Suat Derviş’e özel olarak bu sergi için ürettiği bir enstalasyon çalışmasıyla, Derya Ülker yazarın kitaplarından alıntıları kullanarak gerçekleştirdiği cama yazılama ve çizimleriyle, Zilberman Gallery’nin izniyle Eşref Yıldırım’ın tuval üzerine yağlıboya ve ip kullanarak 2018 yılında ürettiği bir Suat Derviş portresi sergi boyunca
ziyaretçilerle buluşuyor. Resmin ve yazının ortak ve temel aracı olduğunu düşünerek kara kalem ve mürekkebi kullanan Figen Aydıntaşbaş ise ürettiği desenler ile sergide yer alıyor. Söz konusu bu desenler, sanatçının 2007 yılında Mavi Kum kitapçısında “Yazarın Resmi” başlıklı sergiyle ilk kez izleyicilerin karşısına çıkmış, Suat Derviş’i konu alan çok az sayıda sanat üretiminden biri olma niteliği taşıyor.
Etkileşim amaçlanarak tasarlanan, sergi ziyaretçilerinin kolektif bir ritüel olarak kendi duygu dünyalarından Suat Derviş’e şimdiki zamandan daktilo ederek gönderecekleri mektuplar, mühürlenmemiş bir şekilde açık olarak sergileniyor. Bu sergi, 90’lı yıllardan bu yana Suat Derviş’in hak ettiği değeri teslim etmeye dönük çabaya küçük bir katkı olmasının yanı sıra onun kaleminin renkleri ve hakikatini aradan geçen zamanın soluklaştıramadığını da ön plana çıkarıyor.



Serginin açık olduğu saatler: Pazar günü hariç hafta içi 11:00 – 19:00
Sergiye giriş ücretsizdir.

Sergi takip için:
Sanat Kritik www.sanatkritik.com instagram @sanatkritik twitter: @sanatkritik
İthaki Yayınları www.ithaki.com.tr instagram @ithakiyayinlari twitter @ithakiyayinlari

Araştırmacı Hakkında: Serdar Soydan
Yazar. 1980 yılında İstanbul’da doğdu. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sinema-TV Bölümü’nde tamamladığı lisans eğitiminin ardından, Boğaziçi Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde yüksek lisans eğitimi aldı. Türk Edebiyatının unutulmuş, gölgede kalmış isim ve metinlerine dair yazıları yayınlandı, yayınlanıyor. Nahid Sırrı Örik, Suat Derviş, Mehmet Rauf, Peyami Safa, Bilge Karasu ve Nezihe Meriç gibi pek çok yazarın kitaplarını yayına hazırladı. İthaki
Yayınları’nda “Suat Derviş Külliyatı” ve “Bizim Hikâye” serilerinin dizi editörlüğünü yapıyor. Yayına hazırladığı, derlediği kitaplardan bazıları: Eşcinsel Kadınlar (Cenk Özbay ile, Metis, 2003), Susanlar/Bilge Karasu (Metis, 2008), Bir Aşkın Tarihi/ Mehmet Rauf (Artemis, 2011), Senede Bir Gün/İhsan Koza (Artemis, 2011) Püf Noktası/Nezihe Meriç (YKY, 2011), Kara Kitap/Suat Derviş (İthaki, 2014), Anılar Paramparça/Suat Derviş (İthaki, 2017), Ah Bu Sevda! (Sel, 2020), Fatma
Hanım’ın Evine Bir Erkek Lazım/Nahid Sırrı Örik (Oğlak, 2021), Saray Kadınları/Nahid Sırrı Örik (Oğlak, 2021), Fukara Ölüsü/Suat Derviş (İthaki, 2021) Hicran/Ayanzade Namık Ekrem (Ketebe, 2021), Manşetlerden Gaipliğe: Bay Bayan Kenan Çinili’nin Evrak-ı Metrukesi (Sel, 2021)

Küratör Hakkında: Eda Yiğit
1984 yılında Ankara’da doğdu. MSGSÜ Şehir Planlama Bölümü’nde lisans ve yüksek lisans derecesini tamamladı. Çalışma hayatında müzecilik ve güncel sanat alanında deneyim kazandı. Adalar Müzesi, Karşı Sanat, Tüyap İstanbul Sanat Fuarı çalıştığı kurumlar arasındadır. MSGSÜ Sosyoloji Bölümü doktora programında toplumsal bellek üzerine çalışmalarını sürdürüyor. İstanbul Aydın Üniversitesi Sanat ve Kültür Yönetimi bölümünde öğretim görevlisi olarak çalıştı. Bağımsız bir sanat inisiyatifi olan Orta Format’ta editör, Rubber Hammer sanat inisiyatifinde sanatçı, BUM Atölye
kurucu üyelerindendir. AICA Türkiye (Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği) ve Müzecilik Meslek Kuruluşu Derneği üyesidir. Araştırma, editoryal ve küratoryal çalışmalarına devam ediyor.

edebiyathaber.net (6 Eylül 2022)

Yorum yapın