Masthead header

Cihangir Atölye Sahnesi mart programı

Cihangir Atölye Sahnesi (CAS), Mart ayında yalnız Beyoğlu Cihangir’de değil farklı sahnelerde ve şehirlerde de seyirciyle buluşacak.

Arzu Gamze Kılınç ve Muhammet Uzuner’in 2017 yılında kurduğu Cihangir Atölye Sahnesi (CAS), eğitimden sahne uygulamalarına tiyatroseverlerin geniş ilgisini gören yapısıyla, Şubat ayında, üçü kendi repertuvarında bulunan altısı konuk tiyatro ekiplerinden toplam dokuz oyunla seyirci karşısında.

Cihangir Atölye Sahnesi (CAS) 2020’nin Mart ayında; NAZIM SAHNE, VERSUS TİYATRO, ASPARGANDİS, TİYATRO MUNDUS, TİYATROPEREST gibi birbirinden kıymetli toplulukları sahnesine konuk ediyor.

CASın kendi yapımı olan SALOZ’UN MAVALI 16 Mart, ÜÇ KURUŞLUK OPERA 17 Mart ve ÖDENMEYECEK! ÖDEMİYORUZ! 22 Mart 2020’de CAS‘ta seyirci karşısında olacak. Ayrıca RAİF İLE LETAFET oyunu 30 Mart Pazartesi saat 20.30’da Caddebostan Kültür Merkezi’nde seyirciyle buluşacak.

SALOZ’UN MAVALI

Cihangir Atölye Sahnesi’nin (CAS) GENÇ OYUNCULARI tarafından oynanan ve yönetmenliğini Muhammet Uzuner’in yaptığı “SALOZ’UN MAVALI” adlı oyun 16 Mart 2020 Pazartesi saat 20.30’da Cihangir Atölye Sahnesi’nde seyirciyle buluşacak.

Cihangir Atölye Sahnesi genç oyuncuları tarafından hazırlanan ve önceki gösterimlerde büyük beğeni kazanan Peter Weiss’in yazdığı, Can Yücel’in çevirisini yaptığı “SALOZ’UN MAVALI”adlı oyunu Muhammet Uzuner yönetti. Işık tasarımını Onur Alagöz, koreografisini Hicran Akın, kukla tasarım ve uygulamasını Selda Uyan’ın yaptığı oyunda, Alper İrvan, Aylin Gündüz, Barış Kaan Güven, Berfin Karatay, Boran Özsaygı, Can Seçki, Dorukhan Kenger, Furkan Özkan, Murat Aytekin, Onur Özer, Ömercan Çelebi, Selda Uyan, Zuhal Atalay rol alıyorlar.

Oyun, Portekiz’de 1932’de bir kahraman gibi karşılanarak iktidara gelen Antonio Salazar’ın otuz altı yıllık iktidarlık döneminde baskının, şiddetin, sömürünün günden güne artmasını ve bu dönemin nasıl bir diktatörlük dönemine dönüştüğünü; ezenlerin ve ezilenlerin gözünden eleştirel bir bakışla izleyiciyle paylaşıyor. Salazar dönemi Portekiz’in üzerinden sömürgecilik tarihinin ve sınıf çatışmasının; mülkiyet düşüncesinin var olduğu günden beri insanlık tarihi üzerindeki etkilerini görüyoruz Saloz’un Mavalı’nda. İnsanın, kendi var ettiği ve kendisini kölesi haline getirdiği sömürgeciliğin hikayesini öznelden evrensele anlatıyor. 1973 yılında Can Yücel’in “Saloz’un Mavalı” olarak Türkçeleştirdiği yapıt daha önce Ankara ve İstanbul sahnelerinde farklı topluluklar tarafından oynandıktan sonra şimdi CAS genç oyuncuları tarafından sahneleniyor.

ÜÇ KURUŞLUK OPERA

Cihangir Atölye Sahnesi (CAS) GENÇ OYUNCULARI tarafından oynanan ve önceki gösterimlerde büyük beğeni kazananÜç Kuruşluk  Opera” adlı müzikli oyun 17 Mart 2020 Salı saat 20.30’da Cihangir Atölye Sahnesi’nde seyirciyle buluşacak.

Bertolt Brecht’in 1928’de yazdığı, çevirisini Yücel Erten, müziklerini Miraç Özar’ın yaptığı, Serpil Göral’ın  yönettiği, ışık tasarımını Onur Alagöz, koreografisini Hicran Akın, şan eğitimini Ekin Bezirganoğlu ve müzik direktörlüğünü Erkan Karaosman’ın yaptığı Üç Kuruşluk Opera” adlı müzikli oyun, 20. yüzyılın en önemli Alman şairi, oyun yazarı, tiyatro yönetmeni, Berliner Ensemble’ın ve Epik Tiyatro’nun kurucusu Bertolt Brecht’in, İngiliz yazar John Gay’in ilk sahnelendiği 1728’de çok ses getiren oyunu Dilenciler Operası’ndan 20. yüzyılın iklimine uyarlandı. Sinemaya da aktarılan “Üç Kuruşluk Opera“, güncelliğini her dönemde korumuş, tiyatro ve tasarımı şaşırtıcı bir biçimde buluşturan müzikli bir gösteri.

Brecht’in tiyatro tarihinde çok önemli bir yere sahip eseri “Üç Kuruşluk Opera“, maceralarla dolu bir anti kahramanlar dünyası aracılığıyla sadece geçmişe ışık tutmakla kalmıyor, bugünün dünyasına ait somut gerçekleri işleyerek, günümüzü farklı bir bakış açısıyla yorumlamaya da imkân tanıyor. Oyun, ahlak değerlerini irdeleyip savaşın korkunçluğunu sergilerken, müzikal açıdan zengin ve esprili biçiminden de ödün vermiyor.

Ülkemizde farklı topluluklarca seyirciyle buluşturulan Üç Kuruşluk Opera” adlı müzikli oyun şimdi HANGİR ATÖLYE SAHNESİ‘NİN (CAS) genç oyuncuları tarafından sahneleniyor. Oyunda; Ayça Öztürk, Canberk Dikmen, Deniz Özçelik, Emrah Erginöz, Erdi Göksu, İlke Demiröz, Kübra Ayçiçek, Müge Bozkurt, Erdi Öztürk, Osman Onur Can, Rabia Gözde Yıldız, Sadık Seven rol alıyor.

ÖDENMEYECEK! ÖDEMİYORUZ!

Çağdaş İtalyan Tiyatrosu’nun sivri dilli, muhalif, toplumcu oyun yazarı Dario Fo’nun “Ödenmeyecek! Ödemiyoruz!” adlı oyunu Arzu Gamze Kılınç’ın rejisiyle 22 Mart 2020 Pazar saat 18.00’de Cihangir Atölye Sahnesi’nde seyirciyle buluşacak.

Nobel Edebiyat Ödülü sahibi Dario Fo tüm yapıtlarında olduğu gibi, bu oyununda da kadınlar ve onların yaşamla bağlarına önemli bir yer veriyor. Sinema ve tiyatro oyuncusu Füsun Demirel’in dilimize kazandırdığı “Ödenmeyecek! Ödemiyoruz!“, kapitalizme karşı mücadele ve kadının toplumsal gücünü mizahi bir anlatımla sahneye taşıyor. Osman Özcan’ın sahne tasarımını, Onur Alagöz’ün ışık tasarımını, Berkem Seçgin’in grafiti tasarımı ve uygulamasını gerçekleştirdiği oyunda; Ece Güzel, İlker Yiğen, Kıvanç Kılınç, Onur Alagöz,  Serpil Göral rolleri paylaşıyor.

Cihangir Atölye Sahnesi’nde sahnelenen Ödenmeyecek! Ödemiyoruz! oyunu, İtalya’da bir işçi mahallesinde iki yoksul ailenin içinde bulunduğu sıkıntılı durum üzerinden sınıf mücadelesi ve örgütlenme konularına eleştirel bir yaklaşım getiriyor. Yoksulluk içinde yaşayan bir işçi mahallesinin kadınlarının, her şeyin zamlanıp karaborsaya düştüğü, hayat pahalılığının yaşamaya imkân vermediği düzene duydukları öfkesi kitlesel bir harekete dönüşür ve kadınlar süpermarkete gidip ya kendi belirledikleri fiyatlarla ödeme yapar ya da hiçbir şey ödemeden aldıkları mallarla evlerine dönerler. Sonrasında ise mahalle karışır. Çünkü polis mahalleyi kuşatmış ve evlere baskın yapmaya başlamıştır. Oyun, bu gelişmeleri gülmecenin eleştirel anlatımıyla ele alıyor.

KONUK TİYATRO EKİPLERİ 

4 MART 2020  ÇARŞAMBA SAAT 20.30

BARISTA / TİYATRO NÂZIM

Konuk Tiyatro ekibi Nâzım Sahne‘nin “BARİSTA” oyunu 4 Mart Çarşamba Saat 20.30′da Cihangir Atölye Sahnesi‘nde seyircisiyle buluşuyor. Tuluğ Ünlütürk’ün yazıp yönettiği “Barista” oyunun ışık tasarımı Mehmet Okuroğlu, sahne tasarımı Ender Özer, müzikleri Ulaş özer’e ait.

Mehmet Okuroğlu’nun tek kişilik performansıyla sahnelenen “Barista”, anlatı ve groteskin biçimlendirdiği eğlenceli bir zeminde işçinin kapalı, ilişkisiz ve sürüklenen dünyasında “dönüşebilir olan”ın izini sürerken basit bir soruya yaslanıyor: “İnsan ne zaman sahip çıkar yaşama?” Kent merkezlerinde yoğunlaşan yalıtılmış ve örtük emek varlığını görünür kılmaya çalışan oyun, hizmet sektöründeki işçilerin yaşam koşullarını ve eşit bir geleceğin ‘şimdi’deki ipuçlarını araştırıyor.

6 MART 2020 CUMA SAAT 20.30

LAMPEDUSA / VERSUS TİYATRO 

VERSUS  konuk tiyatro ekibinin sahneleyeceği “LAMPEDUSA” adlı oyunu 6 Mart 2020 Cuma saat 20.30‘da Cihangir Atölye Sahnesi‘nde seyirciyle buluşacak.  “Harold Pinter ödülü” sahibi Anders Lustgarten’in yazdığı, çevirisini Hira Tekindor, yönetmenliğini Kayhan Berkin ve ışık tasarımını Utku Arslan’ın yaptığı “LAMPEDUSA” oyununda, Cem Zeynel Kılıç, Özlem Öçalmaz rol alıyorlar.

Çağımızın en önemli sorunlarından göçmenlik ve yoksulluğu  iki farklı karakter üzerinden anlattığı sarsıcı oyunu “LAMPEDUSA” bu sezon Türkiye prömiyerini yapıyor.

Avrupa’nın iki farklı yerinde birisi göçmenlerin umut yolculuklarının öldüğü turistik plajlarıyla ünlü cennet adası Lampedusa, diğeri ise dünyanın en büyük metropollerinden biri olmasının yanı sıra parası olmayanın dışlandığı Londra.

Denizlerin kirlenmesiyle balık avlama işinden göçmen cesedi toplama işine geçen Stefano adında eski bir balıkçı ile, dünya ekonomisine yön veren sayılı cazibe merkezlerinden birinde, melez olduğu için dışlanan, firmalara geri ödenemeyen kredileri tahsil etmek için kapı kapı dolaşırken çeşitli hakaret ve tepkilerle karşılaşan yoksul bir borç takip görevlisi olan Denise’in hikayesi bu iki karakterin hiç beklemediği bir anda buldukları umudun hiç farkında bile olmadıkları iletişim biçimlerinin empatinin anlatısı Stefano’nun da dediği gibi buraya gelen, burada yaşayan, burada daha iyi bir yaşam arayan insanların sarsıcı hikayeleri anlatıldığı bir oyun.

14 MART 2020 CUMARTESİ SAAT 20.30

UZUN ZAMAN ÖNCE MAYISTA/ TİYATRO MUNDUS

Konuk Tiyatro ekibi Tiyatro Mundus‘un orjinal adı Vor langer Zeit im Mai / Long Time Ago in May “UZUN ZAMAN ÖNCE MAYISTA” oyunu 14 Mart 2020 Cumartesi Saat 20.30‘da Cihangir Atölye Sahnesi’nde…

Cevabı saklı bir matematik; 81 yapboz parçası… Bir aşkın, bir ayrılığın ya da bir ömrün anıları olabilir bu. Roland Schimmelpfennig’in yazdığı Sibel Arslan Yeşilay’ın çevirisini yaptığı, yönetmenliğini ve koreografisini Erkan Kılıç, kostüm tasarımını Gamze Taş, müziklerini Hasan Börüban’ın yaptığı  bu ilginç oyunda; ilişkinin geçmişine dair izler ararken, yalın bireyin farklı karakterlerdeki yansımalarını izleten kesik bir kurgu bütünü sunuluyor. Sıkışıp kalmak, çok sevmek, tükenmek… Nerede başladı aslolan? Birbirine benzeyen fakat aynısı olmayan yapboz parçaları, saklı olan cevabı bulmak için seyircisinin yardımını bekliyor. Samuel Beckett ve Pina Bausch esintileri içeren “UZUN ZAMAN ÖNCE MAYISTA” 14 Mart 2020 Cumartesi saat 20.30′da Cihangir Atölye Sahnesi‘nde seyirciyle buluşuyor. Oyunda, Anıl Çalım, Beyza Seyhan, Merve Aayteş, Selin Eresin, Sena Sonat, Sercan Şekerci rol alıyor.

21 MART 2020 CUMARTESİ 20.30

İN/ TİYATRO MUNDUS

Konuk Tiyatro ekiplerinden YATRO MUNDUS‘un ikinci oyunu İN”21 Mart 2020 Cumartesi Saat 20.30‘da HANGİR ATÖLYE SAHNESİ‘NDE seyirciyle buluşacak

Orkun Genç’in yazıp yönettiği, kostüm tasarımı Furkan Günaydın, ses ve müzik tasarımı Utkucan Şahinbaş’a ait olan “İN” oyununda, Alara Türkü Aktaş, Emre Esti, Merve Pehlivan, Orkun Genç, Osman Doğan, Özge Şahingöz rol alıyorlar. 

Tarih: 4 Mayıs 2022  Yer: Santa Monica Dağı’nın tepelerinde bir “İN”
Ölüm Randevusuna İlk Katılanlar: Veronica ve Hera.

Santa Monica Dağı’nın tepelerinde, bir grup arkadaşın küçükken oyun oynadıkları gizli bir mağara. Zaman geçtikçe bu mağarayı düzenlemiş ve evleri haline getirmişlerdir. Mağaraya “İN” adını verirler. May bir gün Jasper’ı arar. Ona artık bu sırrı taşıyamayacağını, her şeyi açık açık anlatacağını söyler. Telefonda anlatılamayacak derecede önemli bir konudur. En yakın hafta sonunda “İN”de bir buluşma ayarlarlar. Söz konusu tarih 4 Mayıs’tır ve aynı zamanda May’in doğum tarihidir. Fakat o gün geldiğinde yerde esrarlı bir görüntü vardır. May H. Garcia’nın kanlı cesedi. Cesedin yanındaysa bir intihar mektubu. “Evrendeki en acıklı şey bir insanın doğduğu gün ölmesidir. Acaba herkesin öleceği gün belliyse o zaman herkes doğduğu gün ölmemiş midir? May’in doğum günü esasen bir ölüm randevusudur.”

25 MART 2020 ÇARŞAMBA SAAT 20.30

ASPARGANDİS / TİYATRO ŞEHRİN AZİZLERİ

Tiyatro Şehrin Azizleri‘nin “ASPARGANDİS” oyunu 25 Mart 2020 Çarşamba Saat 20.30‘da CAS‘ta. Gerçek bir hikayeden esinlenilerek kaleme alınan polisiye gerilim türündeki tek perdelik bir oyun, izleyiciye kendini ‘kim’ olduğunu sorgulatıyor.

Kosta Korditis’in yazdığı, yönetmenliğini Polat Niloğlu, ışık tasarımını Ekremcan Arslandağ, müziklerini Emir Kağan Kandemir, sahne tasarımını Serkan Aksu’nun yaptığı oyunda, Serkan Aksu, Cansu Canaslan, Serkan Ortaç, Aynur Sağır rol alıyorlar.

31 MART 2020 SALI 20.30

SIFIR TELAŞ / TİYATROPEREST

TİYATROPEREST  konuk tiyatro ekibinin sahneleyeceği “SIFIR TELAŞ adlı oyunu 31 Mart 2020 Salı saat 20.30’da Cihangir Atölye Sahnesi’nde seyirciyle buluşacak.

Onur Özaydın’ın yazıp oynadığı tek kişilik oyunun yönetmenliği ile sahne ve ışık tasarımını Doğu Yaşar Akal üstlendi. Kostüm tasarımını İlayda Saran’ın yaptığı “Sıfır Telaş” adlı oyunda; Eşi ve kızıyla İstanbul’da yaşayan Yamaç, dedesinin ilerleyen rahatsızlığında yanında olabilmek için bir haftalığına Gelibolu’ya gider. İstanbul’a dönme hazırlığındayken oranın yerel bir radyosunda program yapma teklifi alan Yamaç için şimdi yeni bir dönem başlar.

“Ben Yamaç Ulaş. Sizleri bir günden alıp diğer bir güne sağsalim teslim edebilmek için mikrofonun başında yerimi aldım, hazır bekliyorum. Yamaç Ulaş’la Sıfır Telaş başlıyor!”

edebiyathaber.net (27 Şubat 2020)

E-posta adresiniz yayınlanmaz ve paylaşılmaz. Gerekli alanlar yıldız ile gösterilmiştir *

*

*

Ç o k   O k u n a n l a r