Masthead header

Gerçeğe dönüşen distopya: Neil Postman’dan distopyalar arası bir karşılaştırma

Yirminci yüzyılın en önemli distopya eserlerinden ikisini, George Orwell‘in kaleme aldığı 1984 (Nineteen Eighty-Four) ve Aldous Huxley‘nin Cesur Yeni Dünya (Brave New World) eserlerini bugün yan yana koyup inceleseydik nasıl bir sonuç çıkartırdık?

Neil Postman 1985 yılında – Orwell’in öngördüğü distopya kurgusunun geçtiği tarihin tam da bir yıl sonrasında – böylesi bir entelektüel çabaya girişti ve geç yirminci yüzyılın esansının Huxley tarafından daha isabetli bir biçimde tahayyül edildiği sonucuna vardı.

Bu distopyaların hangisinin günümüzdeki vaziyete ilişkin daha doğru tahminler yürüttüğü tartışmasına girmeden, Neil Postman’ın eserinden yararlanılarak Stuart McMillen tarafından tasarlanan görselin Türkçe’ye çevrilmiş halini yayınlıyoruz.

Kaynak: homoinsurrectus.com (30 Mayıs 2012)

  • Rıdvan Üzel - 06/01/2014 - 00:02

    * İFRAT VE TEFRİTTE UÇLARDA GEZİNENLER *cevaplakapat

  • Şamil E - 06/01/2014 - 17:52

    İngiliz ajanı Orwell’in, Zamyatin’in “My” kitabından arak yaptığı bilinen bir gerçek. Ve Orwell, komünizm karşıtı bir propaganda oluşturma sevdasından kaybetti. Geleceği görebilen değil sadece kurgu yapabilen bir zihin.cevaplakapat

  • Ali Aksoz - 17/01/2014 - 10:17

    İkisi de… Bizim gibi gelişimi sekteye uğratılan ülkelerde – biraz da maddi yetersizliklerden olsa gerek – genellikle bilgi ve özgürlüklerin Orwell’cı güç kullanımıyla engellenmesi daha sık rastlanan bir sansür/kontrol metodu. Öte yandan gelişmiş ülkelerdeki konformist yapı büyük oranda Huxley’ci dezenformasyon kültürcüklerine evrilmiş durumda.

    Lakin Gaiman’ın kulağını çekiyorum ve bağımlılık yapıcı taraflarını görmekle beraber, bilgisayar oyunları ve sağlıklı yaşam mevzularını saydığı uyuşturucu kültürcüklerin dışında bırakıyorum.cevaplakapat

  • salih - 20/04/2014 - 01:54

    Gaiman değil postman diyor.cevaplakapat

E-posta adresiniz yayınlanmaz ve paylaşılmaz. Gerekli alanlar yıldız ile gösterilmiştir *

*

*

Ç o k   O k u n a n l a r