Masthead header

“Ortak Roman”ın yedinci bölümü yayında!

FavoriteLoadingOkuma listeme ekle

Sizi, sitemiz yazarlarından Hasan Saraç ile birlikte “Ortak Roman” yazmaya çağırıyoruz!

Bizzat katkıda bulunabileceğiniz “Ortak Roman” adlı projemizin yedinci bölümünü sizlerle paylaşıyoruz:

Önceki bölümleri okumak için buraya tıklayabilirsiniz>>>

  • Bölümlerini pdf formatında okuyabileceğiniz romanın, kurgusunu geliştirip akışına yön verecek yorum ve önerilerde bulunma şansına sahip olacaksınız.
  • Yayınlanan her bölümün ardından, bir sonraki bölüme yönelik 100 kelimeyi aşmayan önerilerinizi yazarla paylaşabileceksiniz.
  • Değerli katkılarınızla şekillenerek ilerleyen bölümleri her hafta pazartesi ve perşembe günleri yayınlanacak olan psikolojik gerilim türündeki romanın 2012 sonunda tamamlanmasını hedefliyoruz.
  • Projenin belirlenen sürede tamamlanabilmesi için, önerilerinizi her bir bölümün yayınlanmasını izleyen 3 gün içerisinde yorum bölümüne iletmenizi önemle rica ediyoruz.
  • Yazar, okurlarla ayrı ayrı yazışacaktır. Bu nedenle lütfen e-posta adreslerinizi doğru olarak bildirin ve bu adreslerin sadece Hasan Saraç tarafından görülebileceğinden emin olun.
  • Projenin bitiminde İstanbul ve Ankara’da düzenlenecek birer toplantıda, sürece katkıda bulunmuş olan siz değerli okurlarımızla buluşacak, yazarımız ve Edebiyat Haber ekibi ile birlikte projeyi tartışacak, sorularınızı yanıtlayacağız.
  • Oluşumuna katkıda bulunduğunuz eserin basılması halinde ise, kitabın teşekkür bölümünde isimleriniz anılacak ve Edebiyat Haber yönetimi tarafından gönderilecek imzalı birer kitaba sahip olacaksınız.

Önceki bölümleri okumak için buraya tıklayabilirsiniz>>>

8. bölümün biçimlenmesine katkıda bulunmak için yorum ve önerilerinizi aşağıdaki “yorum” bölümüne yazmanızı rica ediyoruz.

edebiyathaber.net (3 Aralık 2012)

Bunlar da ilginizi çekebilir:

  • CAN YILDIRIM - 03/12/2012 - 11:15

    Nihayet Erol işin ciddiyetinin farkına vardı ama Bruno’nun tepkileri ve otele gitme düşüncesine bakılırsa bu hafıza kaybı onun bir deneyi. Öte yandan kırılan telefon hala bir soru işareti. peki hamile olan eşini bırakıp başka bir ülkeye gitmesi? sonuçta bu söyleşi biraz bekleyebilirdi. hamilelik olayı ne kadar gerçek? ya da o telefon enden duvara fırlatılmış? belki de eşinin hamileliğiyle ilgili aldığı kötü bir haber sinirlerini allak bullak edip, yanında olmadığı için kendini suçlayıp aceleyle odadan ayrılmaya çalışırken stresten bayılması ve hafıza kaybı yaşaması? yok bu çok klasik olurdu. Bruno’da bitiyor iş, ve onun hizmetçisi. hizmetçiden çekinmesinin nedeni, kendi üzerinde yapılan deneylerde onu daha önce görmüş olması diye düşünüyorum en başından beri.cevaplakapat

  • Feride Güllü - 03/12/2012 - 11:16

    Öncelikle 7.bölümü hiç böyle beklemiyordum, şaşırdım. Ve sıkılarak okudum. Kendisiyle yüzleşmesi, bunu birilerine anlatması en azından bi iki bölüm sonra olur diye bekliyordum. Peki şimdi ne olacak? Profesör ona yardım edecek, etmezse okuyucu sıkılacak. Artık düğümlerin çözülmesini isteyecek okuyucu. 7.bölüm ilkte dediğim gibi kurgu yönünden kötü olmuş fakat son paragraf yani eşyalarını getirmek istemesi yine de merak uyandırıyor doğrusu. Kurguyu öyle bir tarafa çektiniz ki 8.bölüm için ne desem bilemiyorum, Erol o eve taşındıktan sonra ne olacak? Andreana ile bi ilgisi var mı Erol’un? Önce bunların çözümlenmesi gerekecek, aksi takdirde 8.bölüm sadece konuşmalarla söyleşilerle geçerse kötü olur diye düşünüyorum. Her şeyden önemlisi okuyucu merak ister, umarım 8.bölümde daha iyi olur..cevaplakapat

  • rosetta - 03/12/2012 - 11:22

    Aslında Adoni Dr. Moretti ‘nin kızı ile
    evli olduğunu hatırlayabilse bütün bu oyunların
    sebebini kavrayacak zekaya sahip ! Çünkü
    Dr. Moretti kızının boşanmasını ve gelip
    kendisiyle beraber Italya ‘ da yaşamasını istiyor –
    Bütün bu senaryolar Adoni ‘nin ruh hastası
    olduğu izlenimi verip bu evliliği bozmak için !
    – ve bir taşla iki kuş vurup Adoni’ yi gizli
    bir örgütün karışık işlerinde kolayca
    devreye sokmak …. Henüz proje deneme safhasında !cevaplakapat

  • Ece Korkmaz - 03/12/2012 - 12:03

    Olaylar beklediğim gibi olmasına karşın Profesör beni şaşırttı. Evet profesörün bir amacı var, ya durumu kendi lehine ilginç bir araştırma olarak değerlendiriyor ya da tüm olanların bir parçası. Olasılıklar uzar gider ama bundan sonra beklediğim profesörün elbette bir şeyler çeviriyor olması.
    Erol kaldığı odada bir şeyler hatırlamalı. Ufak tefek ama onu sarsıcı detaylar. Adriana onun kaybettiği bir kadın olabilir. Aslında uzun zaman aradığı biri. Ama eminim bu bir sevgili değil. Daha kapsamlı ve derin bir ilişki söz konusu. Profesör belki de bunu biliyor, ama o da suskunlukla karşılıyor. Demek ki ortada bir proje var.
    Ben diğer yorumcuların aksine gidişatı son derece olağan buldum, öykünün mantığına uygun. Heyecanla bekliyorum profesör otel odasında ne bulacak?
    Kaleminize sağlık…cevaplakapat

  • sebahat kurtöz - 03/12/2012 - 13:03

    Profösere ne kadar güvenebilirdi.Hakkında akademisyenliği dışında hiçbir bilgiye sahip olmadığı bu adamın önerisi onu tedirgin etmişti.Sanki kendisiyle ilgili herşey yolundaymış gibi…
    Gülüümsedi.Bruno’nun teklifine evet demek en doğrusuydu şimdilik.Üstekil hakkımda benim hatırladığımdan daha fazlasını biliyordu.Baygınlıktan önce sorduğu soru,karım,bebek…birde şu hizmetçi kadın tanıdık geliyordu.Doğum yapmak üzere olan karısını bırakıp buralara kadar getiren sıradan röportajın ötesinde birşey olmalıydı ve kendiyle ilgili herşeyi unutturan şey ne olabilirdi???
    Sorular sorular sorular,karmakarışıkdı aklı.Bruno’yla kalma daha akla yatkın görünüyor diye düşündü çaresizce.cevaplakapat

  • rosetta - 03/12/2012 - 13:56

    Belki de Adoni Profesörün yeni kitabı için
    kullanmaya çalıştığı bir kobay …. Zaten çeşitli
    zihin karışıklıkları yaşayan bir entel nasıl tedavi
    edilebilir diye yeni bir yöntem denemek için bu
    oyunu tezgahlamış olabilir ….Ve yeni kobayı her
    dakika gözlemlemek çok hoşuna gidecektir !….cevaplakapat

  • rosetta - 03/12/2012 - 16:03

    Adoni hafıza kaybı pozu da yapıyor olabilir !
    Dr. Moretti ‘nin gerçek niyetini anlıyabilmek için …cevaplakapat

  • gizem sakalli - 03/12/2012 - 17:31

    Bu bolumu cok keyifle okudum;) bitmesin istedim guzeldi;) demekki erol un bayilmasi prof icin beklendik bisi.hic sasirmadi bence bu durumla bir alakasi var. Belki de kizil sacli olan kadin karisina benziyor ya da annesi bile olabiir.nasilsa hatirlamiyor karisini da annesine benzer secmis olabilir.travmatik bir olay var. Bir sonraki bolumde karisi ve bebegi ile bilgi almaliyiz. Erol hakkinda bir carpici sey daha ogrenmeliyiz.bence profesorun evine yerlessin.olaylar orada aksin.cevaplakapat

  • Melek Diker Yücel - 03/12/2012 - 18:03

    Bruno bir psikoloji profesörü ve herhalde:) iyi bir psikolog olduğuna göre, ilgi göstermesinin, hafıza kaybı nedeniyle zor durumdaki Erol’u evine davet etmesinin ardında ben kötü niyet aramıyorum. Öte yandan, Erol’un geçmişinde Andreana’yla ilgili özel bir durum var gibi görünüyor fakat Andreana bundan habersiz olmalı.

    Bence şu ana kadar tanıştığımız hiç kimse bir komplo peşinde değil ama zamanla Andreana ve Erol arasında bizi (ve onları da) şaşırtacak bir ilişki çıkabilir… Erol’un hafızasını perişan eden tetikleyici, Umberto Eco’nun kitabının ayrıntılarında gizliymiş gibi hissediliyor yazarımızın anlatımından.

    Kanımca yedinci bölümün kurgusu da, merak uyandırma düzeyi de en az diğer bölümlerinki kadar kıvamında; bu nedenle sekizinci bölümü heyecanla bekliyorum.cevaplakapat

  • BAŞAK KIRMACI - 03/12/2012 - 19:12

    Sanırım olay daha karmaşık hale geldi. Adoni orada kalmayı bence kabul etmemeli diye düşünüyorum. Profesörün Adoni ayıldıktan sonra kitabı okumadığını tasdik ettirmesi ve emin misin diye sorması dikkatimi çekti. Ayrıca sadece bir gece kalacak olan Adoni’nin eşyalarını neden aldırmak istedi. Odada ulaşmak istediği bir eşya mı var. Mesela kitap. Belki de Adoni’nin durumunu daha net anlamak için eşyalarını almak istemiş olabilir. Dikkatimi çeken başka konu da Profesör neden Adoni ayıldıktan sonra doğum olayını da hatırlatmadı.cevaplakapat

  • Nergiz Yanmaz - 03/12/2012 - 19:15

    Roman 6 bolumdur Adoni nin üzerinden ve düşüncelerinden anlatilirken birden 2 kisinin üzerinden anlatılmaya başlandı. Bir kopukluk gibi geldi bana. orada kalması gerilimi daha da arttirip merakı arttırır diye düşünüyorum. Böyle iki de bir bayilan ve fenalasan birinin bir an önce bir doktora görünmesi de uygun olur.cevaplakapat

  • BAŞAK KIRMACI - 03/12/2012 - 19:34

    Tabi bir de evin yardımcısı var. Evin yardımcısı kadın Adoni’nin annesine benziyor olabilir veya geçmişte hayatında olan başka bir kadın da olabilir. Merak edilen telefon kartı olduğu kadar bence bir de şifresi bilinmeyen bilgisayar var. 8. bölümde Adoni ve Bruno otel odasına birlikte dönebilir. Soruların cevaplarını birlikte arayabilirler.cevaplakapat

  • bezgin - 03/12/2012 - 22:45

    nergiz hanıma katılmadan yapamıyacağım.bu adam çok fazla hırpalanıyor,yazıktır..ortak roman,ortak işkenceye dönüyor,biraz değiştirsek fena olmaz,mesela;adoni ayılır ve otele dönmekte ısrar eder ve gider biiiiir güzel uyur,sabah kalktığında ilahi bir şekilde bilgisayar şifresini hatırlayıverir,hemen açar bir de ne görsün,bruno tarafından gönderilmiş e-postalar..röportaj ziyaretini neden geciktirdiğini sormakta ve onu işini ciddiye almamakla suçlamaktadr..cevaplakapat

  • Erte Oyar - 04/12/2012 - 03:25

    Bu bölümde düğüm çözülmez ki. O zaman romanın bitmesi gerekir. Roman gelişme bölümünde.Erol’u bu hale getiren nedenler, örtülü biçimde ortaya dökülmeye başlayacak. O kırık telefon, o içini sızlatan kızıl saçlı güzel kadın,ürkeklikleri neyin anlatımıdır,yavaş yavaş bir çözüme doğru gidicek. Kahramanların kişilik özelliklerine girilmesi lazım bence. Ruhsal sorunlar artık kurcalanmalı. Merkezde bir kişilik ve aile problemi olmalı diyorum. Ama bir deney yapılıyorsa, o başka. Geceyarısı oldu. Hepinize sevgiler.cevaplakapat

  • CAN YILDIRIM - 04/12/2012 - 09:54

    Profesörün Erol’a sohbetin sonunda sorduğu, kendisine neden Umberto Eco’yu sormadığı an ile bu kitap arasında bir ilişki olmalı. Her gelen misafirin profesöre Eco’yu sorması belki de içten içe bir kıskançlık yaratmış olabilir. Bunun üzerine Eco’nun kitabındaki hafıza kaybını gerçeğe dönüştürmek için bir kurban seçmiş olabilir. Her ne kadar Eco’nun bu kitabını okumasam da bir yazarın yazdıklarını gerçekleştirmek, eğer bu şeyler gerilim doluysa, o yazarı cezalandırmak olabilir. Küçük bir ihtimal belki ama iki komşunun bu şekildeki gizli çekişmesine tanık olabiliriz.cevaplakapat

  • Hatice Kılıç - 04/12/2012 - 11:09

    Merhana Hasan Bey,
    Bu bölümün çok akıcı olduğunu söylemeliyim. Baştan sona kadar çok daha rahat ve keyif içerisinde okudum. Bunun Adoni’nin yaşadığı probleme sonunda birini ortak etmesi sonucu ruhundaki rahatlamadan kaynaklandığını, yani bunun okuyucuya böyle yansıdığını ve okuyucu tarafından böyle algılandığını düşünüyorum. Bu bölümde ben arkadaşlarımızın sözünü ettiği bir gerilim hissetmedim. Aksine, romanın başından beri psikolojik bir gerilim yaşayan baş karekterimiz için en sakin sahneydi, ve okuyucu olarak Adoni için düğümlerin çözülmeye başladığını düşündüm. Başından beri içindeki bu gerilimde yalnız olan Adoni’nin bu bölümde gerilimine birini ortak etmesi, yani durumundan sonunda birinin haberdar olması çok yerinde olmuş bence. Profesor’un tavırlarında da hiç bir gerici durum hissetmedim ben okurken. Ancak psikolojik gerilim temalı bir romanda, bir sonraki bölümün temaya daha da hizmet etmesi gerekli diye düşünüyorum. Sizin de bu şekilde okuyucuya yeniden sürprizler vereceğinizi düşünüyorum. Yoksa okuyucu Profesor’un baş kahramanımızın sıkıntısı hakkında bilgilendirilmesiyle düğümlerin birden çözülmesiyle sıkılacaktır. Araya huzur bozucu şekilde bir başka düğümler daha girmeli. Okuyucu bu bölümde tam ‘hah oldu, işte şimdi düğümler çözümlenmeye başladı, sonraki bölümlerde adoniye neler olduğunu öğrenicez’ demişken, tam böyle bir beklenti içine girmişken, onlara sürpriz yapmak, başka bir düğüm daha olay örgüsüne koymak çok daha etkileyici olacaktır diye düşünüyorum.
    May the inspiration be with you :)cevaplakapat

  • rosetta - 04/12/2012 - 11:11

    Adoni aslında Umberto Eco ‘nun kız kardeşinin
    torunu – ama tabii Dr. Moretti’ nin bundan haberi yok !
    Bu evde konuşulan ve Umberto Eco ‘yu yıpratıcı
    tavırları yakından incelemek için Adoni ‘yi böyle
    basit bir oyunla eve yerleşmeye ikna etmişler ….
    Başarılı olup olmıyacağı ise şüpheli !
    Çünkü Adoni çok da kıvrak zekalı bir genç olarak
    tanınmıyor aile arasında – ama elinden geleni
    yapıyor … Yardımcının bir şekilde kendini
    tanımasından korkuyor ! Ev sahibi doktor çağırmasın
    diye de hemen iyileşmiş gibi kendini topluyor –
    zaten hareketlerinde bir yapaylık seziliyor …cevaplakapat

  • Semih SAVURAN - 04/12/2012 - 11:28

    Bu bölümde akıcılık yer yer bozulmuş. Mesela !!bir sesler duyuldu” çok amiyane olmuş. Bir sesler diye giriş hiç olmamış. Ses bir mi sesler mi? İlk okul türkçesinde olmuş gibi. Baygın olan birinin uyanışını anlatırken zaman kavramının anlatılmasıda garip olmuş. İlk paragrafın değişmesi lazım. Tasvir yalın kalmış.
    Bazı sesler duydu. Karanlığın içinden gelen…
    Hissettiği ilk şey sırtındaki uyuşma oldu. Başında gezinen el vardı. Öyle güçsüzdü ki ellerini kaldıramadı bile. Göz kapaklarını açmaya çalışıyordu ama sanki yoğun bir sisin içindeymiş gibi göremiyordu zaten.Neler olduğunu kavramaya çalışıyordu beyni durmuş gibiydi. ‘Nabız normale dönüyor’ dedi birisi yankılanır gibi sesiyle.
    Haydi dostum uyan diyen kır saçlı bir adamı farketti. Yan tarafındaki kızıl saçlı kadın “Tamam Andreana, gözlerini açtı, bir bardak su getir hemen.” dedi.Anlaşılan odada birisi daha vardı. Ama onu göremiyordu. Sanki ışıklar azalıyor tekrar kararıyordu dünya. Sis yerini karanlığa bırakıyordu tekrar. diye yazılsa nasıl olur sizce?cevaplakapat

  • Gulin Demirok - 04/12/2012 - 15:13

    Prof.müz bence mükemmel biri ve işinin ehli.Melek Diker Hanım gibi düşünüyorum ; iyi birisi üstelik. Erol a ne olduğunu tahmin ediyor ve bundan sonraki bölümler Prof un soruları , verdiği ipuçları ile birlikte Erol un olan biteni ve kendini keşfetmesi yolculuğu olacak…Bu yolculuk daha az çok 7 bölüm süreceği için gerilimi devam ettirecek bir kurgu bizi zorlayacak …Prof un evinde kalsın , mekan değişmesin artık ,sadece kendi yolculuğunu yaparken çok çeşitli mekanlara gidelim , değişik zaman dilimlerinde olalım .Kısaca Erol un o karıştıkça karışacak , korku-güvensizlik dolu beyninde olalım.
    Perşembeyi aynı heyecan ve merakla bekliyorum.
    Hasan bey kolay gelsin …:)cevaplakapat

  • Guven Demir - 04/12/2012 - 17:06

    Bir insanin sadece gorduklerini ve okuduklarini hatirlamasi ama baska seyleri hatirlamamasi ne kadar mumkun?Erol,durumunu bu sekilde ifade etti.Sonucta hersey bir kurgu olduguna gore boyle kabuletmek pekala mumkun ama inandirici degil ve basindan beri Erol’un yasadiklariyla celisen bir durum ortaya cikmistir.Erol,Bruno’nun beyninde,Bruno,ECO’nun beyninde mi?Kizil sacli bayan Amerika sahnesinde ki bayan olabilir mi?Erol’un hafiza kaybi yasadigini biz umursuyoruz ama Bruno hic mi hic umursamiyor!Yanindaki Erol’dan ziyade,baska bir Erol’la ilgiliymis gibi!cevaplakapat

  • Özge KAYMAK - 04/12/2012 - 17:58

    Erol Bruno’dan şüphelenmeye başlayacak.Onunla olan buluşması ve şüpheli soruları onu huzursuzlandıracak.Sonra da çekmecesinde bulduğu bir yazıyla birlikte Bruno’yla olan hesabını anlayacak ve o kısımları hatırlamaya başlayacak.Ancak Bruno da onun hafıza kaybından yararlanmayacak değil,boş durmayacak !cevaplakapat

  • Semin Özkan - 04/12/2012 - 18:08

    Merhabalar
    Ortak romanın bu kısmının bir geçiş bölümü niteliği taşımasının gayet yerinde olduğu kanaatindeyim. Sona Yaklaştığımız bölümlerde olaylara-düğümlere-çözümlere ihtiyacımız olacağını düşünürsek, bu geçişin naif ve durağan verilmesi gerekiyordu. Yani 7.bölüm olması gerektiği gibi. Profesörün otele gidip eşyaları almak istemesi bir mesaj niteliği taşıyor gibi. Otelde bakmak, kontrol etmek istediği bir şeyler olduğu gerçeği mi iletilmek isteniyor acaba… Eğer asıl amaç buysa biraz manasız gibi ve dolayısıyla profesörden kuşkulanmak gerek tabii. Gelecek bölümlerde olaylardan ziyade karakterler üzerinden gitmekte fayda var diye düşünüyorum. Karakterlerin geçmişi hakkında bilgi sahibi olmak, olay ve gelişmelere yön verecektir zaten. Böylece 8. bölümde bazı düğümler çözülecek ve yerini yeni soru işaretlerine bırakacaktır.
    İyi çalışmalarcevaplakapat

  • Doğancan BEDİR - 04/12/2012 - 19:50

    Profesör, Erol’un yanından çıkıp, Andreana’nın yanına gitti. “Birazdan Erol mutfağa gelip, bir şeyler yiyecek. Sen hazırlarsın ve kendi odana geçersin ve ben gelene kadarda Erol’a gözükmesen iyi edersin. Yoksa yine bayılabilir ve bu uzun sürerse tehlikeli olabilir. Ben otele gidip, Erol’un eşyalarını almaya gideceğim.” dedi Profesör ve evden çıktı. Andreana’a bearnez soslu spagetti yapmıştı. Masaya yerleştirdi ve odasına gitti. Bir kaç dakika sonra Erol geldi ve yemeğin hazır olduğunu görünce evde bir kadın olduğunu hatırladı. Bu kadın zihnini bulandırıyordu. Bir köpeğin kemiğe sulanması gibi zihnide bu kadına sulanıyordu. Ama kalbinde hiç bir his yoktu. Sanki biri onun görüntülerini almış, sadece zihnine yerleştirmişti. Çatalına uzun spagetti çubuklarını dolarken birden aklına Profesörün söyledikleri geldi. Demek bir karısı vardı ve bir bebeği olmak üzereydi. Nasıl böyle bir hata yapmıştı ki? Oysa böyle berbat bir dünyaya çocuk getirmek saçmalıktı. Yani hiç olmazsa üniversite hayatında, arkadaşlarıyla sohbetlerinde bu tür cümleler kurardı. Tüm hafızası keşke silinseydi yeniden ve sadece şu spagettinin lezzetine varabilseydi, hemde en sevdiği sos ve özel kesim spagetti çubukları ama olmuyordu… Hem nereden biliyorlardı bu yemeği sevdiğimi?…

    Yemeği bitirmişti, ağzını tabağın önünde duran beze sildi ve masadan kalkıp, salona geçti. Salon genişti, gözü televizyon aradı ama bulamadı. “Koltuğun köşesinde duran gazetelere göz gezdireyim o zaman” dedi belli belirsiz dudak kıpırtılarıyla… Paris Review gözüne çarptı. İçindeki derin boşluktan bir çığlık kopuyordu şu an ve beyninin dipsiz dehlizlerinde yankılanıyordu. Yanakları ve kulakları kaynayan bir kazan misali… Eli titriyordu. Titreyen eliyle Paris Review’i aldı. Sayfaları karıştırmaya başladı. Kendi ismi yoktu. Diğer gazetelere baktı. Barbarossa gazetesini aldı. En altta kendi ismi yazıyordu. Tarihine baktı: 12 Eylül 2012. Yazısının başlığı ‘Türkiye’deki darbenin 32. yılı, Ne değişti? Ne değişmedi?’ Bulunduğu sayfayı açtı ve okumaya başladı. Evet bu düşüncelere katılıyordu ama bu düşünceleri, o tarihte bu gazeteye yazan kişiyi tanımıyordu. Bir bilinmezdi, zihni sırsız bir aynaydı. Her şeyi boş verdi, gazeteleri yerine koydu. Koltuğa uzandı ve hiçbir şey düşünmemeye çalıştı.

    Yarım saat sonra çalan kapının sesiyle uyandı. Gelen Profesördü. Biraz durdu ama kapıyı açan kimse olmayınca Erol kalktı. Kapıya doğru ilerlerken holün duvarlarında Profesörün ailesinin ve Andreana’nın ailesinin fotoğrafları duruyordu. Bir çok sima tanıdık geliyordu. Özellikle Andreana’nın ailesi… Profesör, Erol’un eşyalarını getirmişti.. Profesörün elinden eşyalarını alan Erol mahcup bir tavırla “hoş geldin” dedi ve yüzüne sıcak bir gülümseme yerleştirmek istedi, kendisini karşılayan Profesör’ün sıcak gülümsemesi gibi ama Andreana’nın ailesi bu gülümsemeyi çok gördü.

    Beraber içeri geçtiler. Profesör, “Hoş geldin o zaman tekrardan, uzun bir süre misafirim olmaya hazır mısın?” dedi. Erol şaşırmıştı ama şaşkınlığını belli etmemek için hızlıca, “tekrardan teşekkür ederim Profesör, inanın çok mahcup ediyorsunuz beni. Ne diyeceğim, ne yapacağım hiç bilmiyorum.”cevaplakapat

  • Aysun Aksel - 04/12/2012 - 20:33

    Ben Romani basindan beri cok sevdim.Daha ilk bölümün ilk paragrafinda yer alan,Erol`un kalp carpintisiyla uyandigi rüyada, kirli camasirlarla dönmege devam edip bir türlü durmak bilmeyen camasir makinesi beynimde hemen böyle bir kurguyu canlandirmisti.Kilit buradaydi ve yavas yavas acilacak diye düsünmüstüm ve de acildi, aciliyor…
    Amnezi oldugu kesin ama hangi türünden..belki, psikolojik veya duygusal travma sonucu uzun-süreli bastırılmış bir belleğin sonucunda olusan disosiyatif amnezi ki ben öyle oldugunu düsünüyorum..Annesini hatirlamiyor !!! Bebek bekleyen esini hatirlamiyor !!!ben bundan sonraki bölümlerdeki gelisimi ve cözümü buralarda bekliyorum..tesekkürler, ne hos bir heyecan yasatiyorsunuz bizlere…cevaplakapat

  • Gamze Gökoğlu - 04/12/2012 - 23:21

    Merhaba;
    Ortak Roman projesini başından beri takip ediyorum ama ilk defa yazıyorum. Bu bölümden sonra Adoni hafızası ile ilgili sorunlarını çözmesi konusunda artık tek başına değil. Sorun Adoni, Profesör ve Andreana üçlüsü arasında çözülecek sanırım. Profesör, Adoni’nin sorununun Andreana ve Umberto Eco’nun Kraliçe Loana’nın Gizemli Alevi kitabı ile bağlantılarının olduğunu düşünmekte. Otele gidiş amacı da sorunla bağlantılı başka ipuçları bulmak amacıdır. Profesör, Andreana’yı görmesinin onu etkilediğini gördüğü için Adoni’nin hafızasını buradan zorlamaya çalışabilir. Aslında ilerleyen bölümlerin birinde Adoni ve Profesör arasında derinlemesine güzel bir psikolojik tartışma geçse hiç de fena olmaz.cevaplakapat

  • Erte Oyar - 05/12/2012 - 14:48

    Yazarın anlatmak istediği ana düşünce nedir, bunu görmeye çalışmalıyız. Etrafında da yardımcı düşünceler olucak tabii. Konu,hafıza kaybı. Gelişme bölümü merak uyandırmak için ,tabii bazı zikzaklar çizicek.Ama olayların,kişilerin aile ve ruhsal sorunları açısından gelişmesi gerek diye düşünüyorum. Erol, daha önce de hafıza kaybı geçirip tedavi görmüş, Bruno’nun da bundan haberi olmuş olabilir. Bir bilim adamı olarak ilgileniyordur bu tür olaylarla. Bakalım yazarımız nasıl bir yol seçicek. Hepinize sevgiler.cevaplakapat

  • HÜLYA ARICI - 05/12/2012 - 15:33

    Bazı yorumcu arkadaşlar 6. Bölümün sonundaki şiiri sevmemiş ya da oraya uygun bulmamıştı. Ama orada Kraliçe Loana’nın adının geçtiği mısrada “Kızıl alevler yükseliyor Kraliçe Loana’nın saçlarından. Dans eden alevlerle birlikte her şey dönüyor, dönüyor..”
    Geçen sözleri Andrea’nın fiziki görüntüsü ile örtüşüyor… Bu Andrea’nın kızıl saçlarına güzel bir geçiş oldu bence. Esasen sonraki bölümlerde Anderana’nın hikayede etkili bir karakter olabileceğinin sinyali gibi geldi bana. Ayrıca her seferinde Adoni’nin Andrea’nın görüntüsünden etkilenişi de enteresan muhakkak bir şekilde önceki zamanlarda Andrea ile kesişmiş bir hayatının olması lazım. Andrea aynı zamanda Prof. Moretti kadar etkili ve bilgili biri. Adoni’nin ise zayıflıkları var. Yinede Adoni’nin karakteri tam oturmadı gibi.cevaplakapat

  • LALE BOLLUKCU ÖZKER - 05/12/2012 - 22:49

    FABİO artık yerinde duramaz olmuştu her tarafa emir yağdırıyordu.
    ” Acil bulun Andreana nın telefonunu ulaşın ona.”

    “Bir de” dedi Erol’un gözlerinin içine bakarak, “bir de, eğer bir sakıncası
    yoksa otele gidip eşyalarını buraya getireyim.”
    Profesör Bruno ‘nun söylediği sözlerin altında yatan gerçek neden başkaydı.
    Andrenana’nın gizli görevi başarıyla sürüyordu.İki karekterinde birbirlerinin asıl görevlerinden haberleri yoktu.

    O an Erol hafızasıyla ilgili önemli bir anıyı hatırlar….

    Kesinlikle otele kendisi gitmelidir.Odasında bilgisayarında önemli bilgiler vardır ve onlara mutlaka ulaşmalıdır…Bir yandan da kendisiyle ilgili bu olanları bulmaya çalışmalıdır.Ama nasıl…cevaplakapat

E-posta adresiniz yayınlanmaz ve paylaşılmaz. Gerekli alanlar yıldız ile gösterilmiştir *

*

*

Ç o k   O k u n a n l a r
O k u m a   L i s t e n i z