Nihan Kaya ile Edebiyat Okumaları atölyesi başlıyor

Ocak 2, 2016

Nihan Kaya ile Edebiyat Okumaları atölyesi başlıyor

img_4825-750x400Yazar Nihan Kaya ile Edebiyat Okumaları atölyesi 8 Ocak’ta başlıyor.   

4 hafta sürecek atölyenin programı şöyle:

  1. Oturum:Kurmacanın Hikayesi

​-Hikaye ve öykü arasındaki fark

-Hikaye ve kurmaca arasındaki fark

-Bir metni “edebiyat” yapan nedir?

-Kurmaca neden ve nasıl “sanat”tır? Diğer sanatlarla ilişkisi nedir?

-Sanat ve edebiyatın nasıl bir işlevi olabilir?

-Neden bütün sanat eserleri aykırıdır?

-Sanat ve edebiyat, aykırı kalırken uzlaşmayı aynı anda nasıl sağlayabilir?

-Yaratıcı insanların ortak özellikleri nelerdir? Yaratıcılık nedir ve ne değildir?

-Hayat neden hiç kimsenin yazmasını ve yaratmasını istemez? Tüm engellere rağmen yaratıcı olabilmek nasıl mümkün olabilir?

-Doğduğumuzda, bizim için yazılmış hikaye çoktan bellidir. Kendi hikayemizi yaratmak, neden o hikayeden çıkabildiğimiz ölçüde gerçekleşir?

-Kendi hikayemizi nasıl yaratabiliriz?

  1. Oturum:Filmin Hikayesi

​-Roman uyarlaması “Salkım Hanım’ın Taneleri” filminin incelemesi

-Film yoluyla görsel bir hikaye yaratmanın, sözcükler yoluyla hikaye yaratmaktan neden ve nasıl farklı olduğu; görsel sözcükler;

nesne ve dil ilişkisi

-Edebiyatı sinemaya uyarlamak mümkün müdür?

-Edebiyat sanatı ve sinema sanatı arasındaki ilişki

-Dille ilişkimiz ruhsal sağlığımızın nasıl bir göstergesi olabilir? Şizofreni ve dil ilişkisi nasıldır, bize dille ilgili neyi ispat eder?

-Şizofrenler çok yaratıcı oldukları halde neden eser ortaya koyamazlar; yapılan araştırmalar bu konuda bize neler söylemektedir? -Yaratıcılık ilham ve disiplin arasında nasıl bir yerde durur? Delilik ve deha arasında nasıl bir ilişki vardır?

-Yaratıcı yahut sanatsal enerji nedir? Yaratıcı enerjiyi açığa çıkarmanın yolları nelerdir? Yaratıcılık ve yaratıcı eylem (creative act) arasındaki fark nedir? Her birimiz aynı yaratıcı içgüdüyle doğduğumuza ve yaratıcı enerji yok edilemez olduğuna göre, yaratıcılık neden bazı kimselerde yaratıcı eyleme dönüşürken bazılarında atıl kalır?

-Sanat eserinin, bileşenlerinin toplamından öteye gitmesi nasıl mümkün olur? Bir dil yaratmak ve bir görüntü yaratmak nedir, ne değildir? -Bir hikaye yaratmanın değişik biçimleri nelerdir? Günlük hayatta kendi hikayemizi yaratmakla sanatsal hikaye (kurmaca) yaratmak arasında nasıl bir ilişki vardır?

-Hayatla uyumlu kalarak sanatçı olmak mümkün müdür?

  1. Oturum:Öykünün Hikayesi

-Katherine Mansfield’in “Bebek Evi” öyküsünün incelenmesi

-Edebiyat ve psikoloji ilişkisi

-Acı ve sanatsal yaratıcılık arasında nasıl bir ilişki vardır? Acılarımızı nasıl ehlileştirebilir ve yaratıcı yönde bir dürtü olarak kullanabiliriz? Acı, yaratıcılıkta ne zaman yardımcı, ne zaman engelleyici unsurdur? Acıyı dönüştürme yolları nelerdir ve edebiyat bu konuda bize nasıl yardımcı olabilir?

-Gerçek benlik (true self) ve sahte benlik (false self) arasında nasıl bir ilişki vardır? Neden her birimiz sahte benliğe de sahip olduğumuz halde sadece gerçek benliğimizle yaratıcı olabiliriz? O halde sahte benlik neden gereklidir; yaratıcılıktaki payı nedir?

-Biçim ve içerik neden ayrıştırılamaz?

  1. Oturum:Romanın Hikayesi

-Mary Shelley’nin “Frankenstein” romanının incelenmesi

-Yazmak ve yaşamak neden uzlaşmaz?

-Okumak nasıl bir yazma biçimi ve yazmak nasıl bir okuma biçimidir?

-Yazarların hayatına baktığımızda nasıl ortak özellikler görüyoruz?

-Sanat ve edebiyat, neden hayat ve ölüm arasında salınmaktır? Varoluşun en güçlü duyulduğu yerin yaratıcılık olmasının sebebi nedir? -Ölüm bilincinin yaşama anlam vermesinin sebepleri nelerdir? Yaratıcılık, hayat ve ölüm arasında nasıl bir dengede meydana gelir?

-Dahi çocukların sadece yüzde onunun büyüdüklerinde kayda değer bir eser ortaya çıkarmasının nedeni nedir?

Atölye Başlangıç Tarihi: 8 Ocak Pazar: 14.00-17.00

Atölye Süresi: 4 Hafta

Atölye Katılım Ücreti: Tam: 300 TL. / Öğrenci: 250 TL.

İletişim & Kayıt: 0532 3976587 – 0532 4244904

edebiyathaber.net (2 Ocak 2017)

Yorum yapın